mina hudtips!..

.. är ganska enkla ! funkar perfekt för mig hoppas de funkar för er också! men fall de inte funkar på er klaga inte på mej ;)



1. använd inte foundation

.. foundation gör att ens hud ser som sagt finare, slätare och fin ut!
men de har enda en baksida. det innehåller konstiga ämnen och såvidare och vissa får ex bara allmänt mycket finnar av det, vissa får torr hy och sådär. dessutom får man typ fläckig hud också när man har de så igentligen.. varför använver man det då ? foundation är som en fet kräm och som min hud blir.. not nice!!
använder inte foundation så ofta som ni kanske tror. ;)
så mitt första tips e darför att helt enkelt använda det så lite som möjligt.


2. va noga med rengöring!

innan hade jag ganska fet och finnig hud typ. uuew.. men sen kom jag på ett sätt .. haha kanske lite konstigt sätt men funkar bra som fan för mig!!

varje kväll brukar jag skrubba mitt ansikte med en sån här svamp..


& sedan tvätta mitt ansikte med detta medlet..



detta har gjort min hy inte alls finnig och inte alls fet!
detta sättet är mitt bästa hudtips men ibland kan huden bli lite torr..
då produceras det mer "talg" som ska göra huden så att säga "vanlig"
men då blir de ofta fel och då kan huden bli fet..
så om er hud blir så vet ni varför , då bör man smörja in den med denna krämen:




så fixar det sig ;)!

3. ansiktsmasker!!

 
behöver jag ens säga något mer?..
detta är verkligen ett måste.
finns riktigt bra ansiktsmasker för typ alla hudtyper &
den på bilden är min favorit som är en "peeling"
använd dessa en gång i veckan , :)


4. drick mycket vatten !!

har ingen bild till detta.. & sen den stora frågan..
får man finnar av choklad?
de är nog mer en myt än en fråga tror jag..
alltså själv får jag fet hud om jag äter för mycket ex godis o skit.
och att dricka mycket vatten rensar huden!!
äter dock inte godis längre så, de är inga problem"



OBS. har ni inga problem med huden bör ni bara låta den va som den är, detta är MINA sätt för en fin hy som funkar för MIG. inte säkert de funkar för ALLA, så fall ni ska prova de så tänk er helst för innan & skyll inte på mej fall er hud blir konstig. peace!! ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

kan du inte sätta in bilder, asså på vad som helst, helst många bilder du är jätte söt:D

2010-06-18 @ 16:07:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0